Još jednim okupljanjem svih angažovanih učesnika u projektu "Efikasno upravljanje imovinom u javnoj svojini u opštinama Stara Pazova i Inđija" juče su u Opštini Stara Pazova predstavljeni rezultati i aktivnosti tokom proteklih godinu dana od početka projekta.
Ovom prilikom, još jednom, je predstavljen jedan od važnih ciljeva i svrha projekta, koja se zasniva na praktičnoj usklađenosti sa Zakonom o javnoj svojini, radi što uspešnijeg praćenja i upravljanja javnom svojinom u vlasništvu, ali i istovremeno na unapređenju investicione klime na lokalnom nivou.
Nakon uvodnog obraćanja Marine Savić, šefa KLER-a Opštine Stara Pazova, o dosadašnjim rezultatima projekta su govorili Goran Savić, pomoćnik predsednika Opštine Stara Pazova za ekonomski razvoj i strateški marketing i Dejan Jekić, pomoćnik predsednika Opštine Inđija za lokalni ekonomski razvoj.
„Saradnja koju su ostvarile naše dve opštine sa svojim javnim preduzećima je, uz dosta obostranog truda, dostigla jedan zaista kvalitetan nivo, o čemu svedoče dosadašnji rezultati. Cilj nam je da kroz ovaj projekat, pre svega, ostvarimo efikasnost i konkurentnost, zatim da postignemo smanjenje troškova i obaveza, koje terete nepokretnu imovinu, da stvorimo bolje uslove za preduzetnike-korisnike opštinske imovine uz povećanje prihoda od korišćenja nepokretnosti. Ovo je model kojim ćemo doprineti i punjenju budžeta, a istovremeno ostvariti neophodnu trasnparentnost u ukupnom raspolaganju, odnosno upravljanju imovinom u vlasništvu naših lokalnih samouprava“, naglasio je u okviru svog obraćanja Goran Savić.
Podatke o ukupnim, do sada sprovedenim aktivnostima, uz zahvalnost ljudima svima koji su dali učešće u implementaciji projekta, dopunio je Dejan Jekić uz osvrt na činjenicu da „sve razvijene zemlje svoju imovinu koriste na punjenje budžeta, dok se u Republici Srbiji imovina u javnoj svojini nalazi na rashodnoj strani. Upravo sa ovim ciljem i sprovodimo pomenuti Projekat, kako bi stvorili uslove za bolji i uspešniji sistem upravljanja, sa pozitivnim benefitima za obe lokalne samouprave“.
Pre nego što je, na ovoj završnoj Konferenciji, prisutnima prikazana prezentacija implementiranih sistema, koju je održao Igor Miščević iz JUP Urbanizam Stara Pazova, još jednom je napravljen osvrt na Projekat i pojedinačne aktivnosti koje su obeležile jednogodišnju saradnju i do sada sproveden proces implementacije.
Da podsetimo, sistem za upravanje imovinom i osnovni nivoi GIS-a, koji su povezani komunikacionim „lajerima“ omogućavaju da informacije o raspoloživosti javne imovine budu dostupne investitorima i zainteresovanim stranama. Podaci o javnoj imovini opština će biti uneti u bazu podataka tokom prvog kvartala 2015. godine i pomenuti sistem će omogućiti efikasnije upravljanje javnom imovinom, a podaci će biti dostupniji kako Opštinskoj upravi i zaposlenima u radu, tako i zainteresovanim stranama u smislu brzine i dolaska do potrebnih informacija o lokacijama, nameni, ceni javne imovine itd.
Za godinu dana Projekat je rezultirao:
- Uspostavljanjem saradnje između dve opštine i opštinskih javnih preduzeća zaduženih za izgradnju
- Uspostavljanjem dve jedinice za upravljanje javnom imovinom (Opština Stara Pazova i Opštine Inđija)
- Organizacijom tri međuopštinske radionice za implementaciju sistema za upravljanje javnom imovinom
- Kreiranjem dva lokalna Plana za uspostavljanje sistema za upravljanje javnom imovinom
- Organizacijom pet treninga/obuka sa ciljem podizanja kapaciteta zaposlenih u opštinskim službama u upravljanju javnom imovinom
- Učešćem Projektnog tima od 23 člana u uspešnoj implementaciji projekta
- Učešćem 58 zaposlenih u opštinskim službama i javnim preduzećima učestvovalo u radionicama/treninzima/obukama tokom implementacije projekta
- Instalacijom dva sistema za upravljanje javnom imovinom instalirana u dve navedene opštine
Fotografije:
https://starapazova.rs/rs/informacije/novosti/3005-zajednickom-saradnjom-do-unaprednjenja-u-upravljanju-imovinom-u-javnoj-svojini-2.html#sigFreeId6379069e36