Председник Александар Вучић, који је јуче у Земуну обишао радове на будућој прузи на деоници Београд центар – Стара Пазова, рекао је да је од кинеских компанија добио обећање да ће пруга бити завршена до краја септембра и да ће моћи да се пусти у саобраћај до краја године.
У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Стара Пазова, Нова Пазова и Камендин
Александар Вучић обишао је градилиште на железничкој станици Земун, која је део пројекта изградње брзе пруге од Београда до Новог Сада и Суботице, а кинески извођачи су најавили да ће прва деоница, од Београда до Старе Пазове, бити завршена до краја септембра.
Вучић је контролу радова на будућој прузи, за возовe брзине до 200 километара на сат, започео на деоници Београд центар – Стара Пазова, где је од кинеских компанија добио обећање да ће пруга бити завршена до краја септембра и да ће моћи да се пусти у саобраћај до краја године.
Такође, представници кинеских компанија су, на питање председника када ће почети да граде и последњу деоницу брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском, најавили да ће радове започети 1. септембра.
"Ово је друго лице Србије. Грађани су поново почели да се возе железницом. Када буде готова брза пруга, биће ми лакше да идем до Новог Сада возом, биће брже и лепше путовање", рекао је Вучић.
Председник је захвалио Кини и подсетио да је пројекат брзе пруге део иницијативе "Појас и пут". Обиласку радова су присуствовали и министар грађевинарства Томислав Момировић, амбасадорка Кине Њ.Е. Чен Бо и заменик градоначелника Београда Горан Весић.
Обиласку радова, заједно са другим званичницима, присуствовао је и председник општине Стара Пазова Ђорђе Радиновић.
Радови се тренутно обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километара на којој раде кинеске компаније (CCCC) и (CRI), као и на релацији Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.
Воз ће на деоници од Батајнице до Старе Пазове ићи око 200 километара на час
На деоници Београд центар – Стара Пазова пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд центар – Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
То је прва деоница брзе пруге Београд–Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.
На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара на сат у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара на сат у теретном саобраћају.
Пруга од Београда до Новог Сада ће, како је раније најављено, бити грађевински завршена до краја 2021. године.
Вредност радова на деоници до Старе Пазове је 350,1 милион долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.
Радови су почели крајем новембра 2017. године. У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.
Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.
Фотографије:
https://starapazova.rs/informacije/novosti/5929-predsednik-vucic-u-kontroli-radova-na-deonici-brze-pruge-beograd-centar-stara-pazova-1.html#sigFreeId583d9e2578