Још једним окупљањем свих ангажованих учесника у пројекту "Ефикасно управљање имовином у јавној својини у општинама Стара Пазова и Инђија" јуче су у Општини Стара Пазова представљени резултати и активности током протеклих годину дана од почетка пројекта.
Овом приликом, још једном, је представљен један од важних циљева и сврха пројекта, која се заснива на практичној усклађености са Законом о јавној својини, ради што успешнијег праћења и управљања јавном својином у власништву, али и истовремено на унапређењу инвестиционе климе на локалном нивоу.
Након уводног обраћања Марине Савић, шефа КЛЕР-а Општине Стара Пазова, о досадашњим резултатима пројекта су говорили Горан Савић, помоћник председника Општине Стара Пазова за економски развој и стратешки маркетинг и Дејан Јекић, помоћник председника Општине Инђија за локални економски развој.
„Сарадња коју су оствариле наше две општине са својим јавним предузећима је, уз доста обостраног труда, достигла један заиста квалитетан ниво, о чему сведоче досадашњи резултати. Циљ нам је да кроз овај пројекат, пре свега, остваримо ефикасност и конкурентност, затим да постигнемо смањење трошкова и обавеза, које терете непокретну имовину, да створимо боље услове за предузетнике-кориснике општинске имовине уз повећање прихода од коришћења непокретности. Ово је модел којим ћемо допринети и пуњењу буџета, а истовремено остварити неопходну траснпарентност у укупном располагању, односно управљању имовином у власништву наших локалних самоуправа“, нагласио је у оквиру свог обраћања Горан Савић.
Податке о укупним, до сада спроведеним активностима, уз захвалност људима свима који су дали учешће у имплементацији пројекта, допунио је Дејан Јекић уз осврт на чињеницу да „све развијене земље своју имовину користе на пуњење буџета, док се у Републици Србији имовина у јавној својини налази на расходној страни. Управо са овим циљем и спроводимо поменути Пројекат, како би створили услове за бољи и успешнији систем управљања, са позитивним бенефитима за обе локалне самоуправе“.
Пре него што је, на овој завршној Конференцији, присутнима приказана презентација имплементираних система, коју је одржао Игор Мишчевић из ЈУП Урбанизам Стара Пазова, још једном је направљен осврт на Пројекат и појединачне активности које су обележиле једногодишњу сарадњу и до сада спроведен процес имплементације.
Да подсетимо, систем за управање имовином и основни нивои ГИС-а, који су повезани комуникационим „лајерима“ омогућавају да информације о расположивости јавне имовине буду доступне инвеститорима и заинтересованим странама. Подаци о јавној имовини општина ће бити унети у базу података током првог квартала 2015. године и поменути систем ће омогућити ефикасније управљање јавном имовином, а подаци ће бити доступнији како Општинској управи и запосленима у раду, тако и заинтересованим странама у смислу брзине и доласка до потребних информација о локацијама, намени, цени јавне имовине итд.
За годину дана Пројекат је резултирао:
- Успостављањем сарадње између две општине и општинских јавних предузећа задужених за изградњу
- Успостављањем две јединице за управљање јавном имовином (Општина Стара Пазова и Општине Инђија)
- Организацијом три међуопштинске радионице за имплементацију система за управљање јавном имовином
- Креирањем два локална Плана за успостављање система за управљање јавном имовином
- Организацијом пет тренинга/обука са циљем подизања капацитета запослених у општинским службама у управљању јавном имовином
- Учешћем Пројектног тима од 23 члана у успешној имплементацији пројекта
- Учешћем 58 запослених у општинским службама и јавним предузећима учествовало у радионицама/тренинзима/обукама током имплементације пројекта
- Инсталацијом два система за управљање јавном имовином инсталирана у две наведене општине
Фотографије:
https://starapazova.rs/en/informacije-3/news/3004-zajednickom-saradnjom-do-unaprednjenja-u-upravljanju-imovinom-u-javnoj-svojini.html#sigFreeId6379069e36